A munka az életünk egyik legörömtelibb, legbeteljesítőbb élménye lehet… Ha képesek vagyunk a munkát élvezetessé tenni, az magasabb termelékenységhez, jobb morálhoz vezet és hozzájárul a munkatársak jólétéhez… Azt az üzletet, amely nem járul hozzá az emberek fejlődéséhez és jólétéhez, nem érdemes csinálni – függetlenül attól, hogy az rövid távon mennyi profitot termel.
Csíkszentmihályi Mihály
Stacks Image 5516
Stacks Image 5542
FLIGBY® Blended Learning Solution
A Csíkszentmihályi’s FLOW is Good Business™ (FLIGBY®) Blended Learning Solution (BLS) az online digitális játékok izgalmát és flow-élményét a személyes coachinggal és élő készségfejlesztő tréning elemekkel ötvöző vezetésfejlesztési megoldás. A programot vállalati vezetők számára dolgozta ki Csíkszentmihályi Mihály professzor, az ALEAS Simulations és a Telos Partners.
A FLIGBY® nyerte el a 2012-es, Seattle-ben tartott Serious Play Conference
International Serious Play Awards vállalati kategóriájának aranyérmét! 
A program élményszerűségét és hatását tekintve utolérhetetlen és kihagyhatatlan elem minden színvonalas vállalati vezetés- és tehetségfejlesztési programban. 
A szimuláció élménye, a közös beszélgetések és a tudatos gyakorlás révén a Flow koncepcióját konkrétan alkalmazható gyakorlati vezetői tartalommal tölti meg, beszédtémává teszi, és életre hívja azt a napi vezetési gyakorlatban, szervezeti kultúrában.

A lap alján megtekintheti a játék ízelítő videóját.
A jó üzlet etikai kerete
A jó üzlet etikai kerete a vezetői technikán túlmutató szemlélet:
  • Ne okozz kárt másoknak önző érdekből;
  • Segíts másoknak a FLOW élményét megtapasztalni;
  • Járulj hozzá valamihez, ami túlmutat önmagadon.
FLOW kondíciók
Vezetőként azzal járulunk leginkább hozzá a szervezet sikeréhez, ha a munkahelyen létrehozzuk a FLOW megéléséhez szükséges feltételeket.
  • Tiszta célok;
  • Azonnali visszajelzés;
  • Feszes egyensúly a képességek és a kihívás között;
  • Elmélyült figyelem;
  • Kontrollérzet;
  • Az ego elvesztése.
A sikeres, jó üzlet jellemzői
A jó üzletek azon túl, hogy rendelkeznek jövőképpel, azt át is ültetik a szervezetük működési gyakorlatára. Közös jellemzőik:
  • Tiszteletet adnak. Vezetői jelentős pszichés energiát fektetnek abba, hogy felmérjék és javítsák a dolgozóik jól-létét;
  • Nagy hangsúlyt fektetnek aarra, hogy kialakítsák a közös törekvés érzetét;
  • Szívükön viselik munkatársaik fejlődését – nem csupán szakmai, hanem emberi minőségükben egyaránt.
Hogyan működik, milyen elemekből áll a FLIGBY® BLS program?
  • Programindító workshop: bevezetés a flow és vezetés illetve a “jó üzlet” témájába, a játék ismertetése, egyéni, személyes célok kitűzése;
  • FLIGBY® online szimulációs játék. A játákot a résztvevők egyénileg játsszák, ami mintegy 3-4 órát vesz igénybe a rendelkezésre álló 3 hét alatt. A folyamat során mindvégig egy technikai helpdesk, tartalmi-módszertani konultáció és egy gazdag média könyvtár segíti a zökkenőmentes és tartalmas játékélményt és tanulást.
  • Visszajelző és fejlesztő workshop. A műhelyen feldolgozzuk a játék alatt felmerült élményeket, sikereket, nehézségeket és meglátásokat. A trénerek az egyéni játékélményt a csoportos közösségi tanulás szintjére emelik. Egyéni és csoportos visszajelzést adunk a játék során hozott döntések alapján létrejött vezetői kompetencia profilokról, amelyek rávilágítanak az egyéni és a csoportos erősségekre illetve fejlesztendő területekre. A workshopon egy közös fejlesztendő vezetői készséget tréning módszerrel is fejlesztünk. A célkitűzések és szimulációs eredmények elemzése alapján a fejlesztendő területekre fókuszált vezetői készségfejlesztés valósul meg.
  • A folyamatot egy 4 hetes Tervezett Gyakorlás teszi teljessé, mely során mindenki egy testreszabott egyéni on-the-job edzéstervet kap vezetői kompetenciái megerősítéséhez és új, eredményesebb vezetési szokások kialakításához.
Stacks Image 5219
Stacks Image 5529
Vezetői kompetencia mérés és visszajelzés
A program során a résztvevők mintegy 150 döntést hoznak meg. Ezen döntéseik alapján a játékba épített diagnosztikai modul 29 vezetői kompetencia mentén értékeli a játékost és az erről készült jelentésben teljesítményét összeveti a játékot már befejezett sokezres populációval.
Az egyéni visszajelzés új meglátásokhoz,
felismerésekhez vezet a ki-ki vezetői működése hatásáról, ami a további fejlődés első lépése.
Az eredmények tetszőlegesen
csoportosíthatók és elemezhetők például üzletágak, szervezeti szintek szerint.
A FLIGBY® BLS a világos kompetencia-megfeleltetés révén kiválóan illeszthető a legtöbb vállalaton belüli kompetencia rendszerhez és remekül alkalmazható a már meglévő vezetés- és tehetségfejlesztési programok szerves részeként, vagy önálló fejlesztési módszerként.