A kihívás
Vezetői csapatok hatásfoka, teljesítménye gyakran elmarad az azt alkotó vezetők egyéni képesség szintjétől. Az egyéni vezetői készségeket fejlesztő tréningek hatása a vezetői team teljesítőképességére rendkívül korlátos.
A hatékonyabb szervezeti működésre, jelentős üzleti teljesítmény növelésre irányuló kezdeményezések olyan magasabb fokú összhangot követelnek az egész teamtől, ami legtöbbször valójában nincs meg.
A megoldás – hogyan dolgozunk együtt?
7Steps® vezetésfejlesztési program összesen 9 darab, egyenként 4 órás vezetői műhelyből áll.
A team coach által vezetett alkalmakon a vezetők feldolgozzák a vezetés dimenzióiban elérhető és számukra releváns ismeretanyagot, adaptálják ezeket a saját helyzetükre, és cselekvési programot dolgoznak ki rá.
A 2. alkalomtól minden műhelyt az előzőekben vállalt cselekvések áttekintésével, a sikerek, elakadások feldolgozásával kezdünk.
A 7Steps® vezetésfejlesztési program olyan szervezetekben illetve csapatokban hozza létre a legátütőbb sikereket, ahol a vezetők hatékonyabb működés, jobb üzleti teljesítmény elérésére és tartós változások bevezetésére törekszenek.


Így éri el a szervezetben nemcsak a kézzelfogható eredmények megvalósítását, hanem a vezetési képesség teljeskörű fejlődését is.
A 7Steps® vezetésfejlesztési program felépítése
Stacks Image 90
A módszertan – vezetésfejlesztés 7 lépésben
A 7+2 (a tartalmi 7 lépésen túl egy "Lépésindító" és egy "Továbblépés" című, keretező) alkalomból álló program a hatását – más vezetési kezdeményezésektől eltérően – kiegyensúlyozottan fejti ki az összes vezetői dimenzióban, az ismeretek, a hozzáállás és a cselekvés szintjein.
Stacks Image 94

Az adott témához kapcsolódó tudás, ismeretanyag:
Mi a rendelkezésünkre álló tudás, és hogyan tudjuk ezt értelmezni a saját valóságunkban?

Stacks Image 97

A témával kapcsolatos érzelmi, szemléleti viszonyulások:
Milyen érzésekkel, hogyan viszonyulok ahhoz, amit az ismeretek tükröznek, és a jelen helyzetben mire van szüksége most a szervezetnek?

Stacks Image 100

A gyakorlati alkalmazás, megvalósítás:
Mit kell tennünk, hogy ezen a területen sikerre vezessük a csapatunkat, és hogyan vezessük be az áttörést meghozó változásokat?

A vezetésfejlesztés tartalma – a vezetési dimenziók mentén
0. LÉPÉSINDÍTÓ
Tartalmi elemek
  • Személyes vezetői pálya és történet
  • Vezetéselmélet áttekintése
  • A programsorozat áttekintése
  • A vezetői csapat kohéziója (Lencioni)
  • Személyes vezetői ambíció
  • Vállalások, projektfeladatok ismertetése (360°-os értékelés - opcionális)
  • Személyes fejlesztési terv

A műhely végére a vezetők...
  • Megértik a programsorozat menetét, a három kompetencia terület és a hét vezetési dimenzió lényegét
  • Megértik korunk irányadó vezetéselméleteinek különböző aspektusait
  • Kialakítják a vezetéssel kapcsolatos közös nézőpontot és nyelvet
  • Elköteleződnek a vezetői csapaton belüli közös munka és fejlődés iránt
  • Megvizsgálják saját vezetési gyakorlatukat
  • Szembenéznek a vezetés választásával
  • Felkészülnek a Trialogue® felmérésre
  • Elkezdik személyes fejlesztési tervüket.
1. JÖVŐKÉP
Tartalmi elemek
  • Jövőkép feladat
  • Küldetés, jövőkép, stratégia – elmélet áttekintés
  • Vezetők feladatai a jövőképpel kapcsolatban
  • A jövőkép ereje
  • Trialogue® felmérés és értelmezés
  • Személyes fejlesztési terv
  • Jövőkép projektfeladat

A műhely végére a vezetők...
  • Értelmezik a Trialogue® felmérés eredményeit
  • Megértik a jövőkép és stratégia elméleti hátterét.
  • Megértik a kapcsolatot saját szervezetük küldetése, értékei, jövőképe és stratégiája között.
  • Feltárják elkötelezettségüket a szervezet jövőképéhez, értékeihez és küldetéséhez.
  • Megértik a jövőkép tömör és inspiráló megfogalmazásának szükségességét.
  • Megértik a jövőkép és stratégia konzisztens képviseletének a jelentőségét.
  • Megismerik a hatásos jövőkép és stratégia jellemzőit
2. ÉRINTETTEK
Tartalmi elemek
  • Érintetti közösségek témafeladat
  • Közösség elmélet áttekintése
  • Közösségi kultúra
  • Befolyásunk körei
  • Szolgáló vezetés, követői hozzájárulás a közösségben
  • (A 360°-os értékelés válaszadói)
  • Személyes fejlesztési terv
  • Közösség projektfeladat

A műhely végére a vezetők...
  • Megértik a közösségek lényegét és jelentőségét.
  • Megértik a közösségi kultúra, az érdekkörök és a diverzitás koncepcióit.
  • Megértik a közösségek rájuk gyakorolt befolyásának értékét.
  • Megértik a közösségépítés jelentőségét.
  • Tudják, hogyan kell sikeres közösségeket építeni.
  • Képesek az egyes érdekelt közösségekben elhelyezni magukat.
  • Elköteleződnek saját szervezetük közösségeinek, fejlesztésére és mozgósítására
  • Átlátják az irányítási struktúrák jelentőségét.
3. MOZGÓSÍTÁS
Tartalmi elemek
  • Változásvezetés – bevonás és mozgósítás témafeladat
  • Összhangteremtés változásokban elmélet áttekintése
  • Szervezet mozgósítása
  • Összhangteremtés: kötelezően elvégzendő feladatok
  • Személyes fejlesztési terv
  • Szervezeti mozgósítás projektfeladat

A műhely végére a vezetők...
  • Megértik a szervezeti működés kézzelfogható és nem kézzelfogható tényezőit.
  • Megértik az ismeret- és a hozzáállás fókuszú összhangteremtés közötti választás lényegét.
  • Tudják, hogyan mozgósítsák a szervezet energiáit eredmények elérésére.
  • Megértik a kétirányú kommunikáció jelentőségét a hatékony szervezeti összhangteremtés során.
  • Képesek fenntartható összhangteremtő mechanizmusokat kiépíteni.
4. CSAPATOK
Tartalmi elemek
  • Csapatok témafeladat
  • Csapatok téma elméleti áttekintése
  • Csapatok építése
  • Csapatmunka
  • Csapatok szükségletei
  • Személyes fejlesztési terv
  • Csapatok projektfeladat
.
.
.
.

A műhely végére a vezetők...
  • Megértik a csapatok szerepét és jellemzőit
  • Megértik a csapatfejlődés törvényszerűségeit
  • Megtudják, hogyan ismerik fel a csapatműködés rendellenességeit, és ezek vezetői orvoslását
  • Megismerik a csapatok által előállított értéket
  • Felismerik a csapatfejlesztés értékét
  • Képesek érzékenyen alakítani a csapatokra gyakorolt személyes hatásukat
  • Képesek lesznek a produktív csapatviselkedés terén példát mutatni.
5. FEJLESZTÉS
Tartalmi elemek
  • Munkatársak fejlesztése témafeladat
  • Emberek fejlesztése elméleti áttekintés
  • A fejlesztő vezető
  • (Felkészülés a 360°-os visszajelzésre)
  • Személyes fejlesztési terv
  • Fejlesztési projektfeladat

A műhely végére a vezetők...
  • Megértik, mit lehet elérni emberek fejlődésének felgyorsítása terén.
  • Megértik, hogyan tanulnak a felnőttek.
  • Képesek különbséget tenni coaching és mentorálás között, és dönteni arról, hogy melyik eszközt használják.
  • Megértik a fejlesztő kapcsolatok alapjául szolgáló bizalom és tisztelet jelentőségét.
  • Képesek az adott helyzetnek megfelelő fejlesztési eszközt (pl. visszajelzést, coachingot) alkalmazni.
  • Példát mutatnak a folyamatos önfejlesztés terén.

6. ENERGIA
Tartalmi elemek
  • Személyes energia és hatékonyság témafeladat
  • Vezetői reziliencia
  • Energia a hatásgyakorlásban
  • (Felkészülés a 360°-os visszajelzésre)
  • Személyes fejlesztési terv
  • Személyes energia projektfeladat
A műhely végére a vezetők...
  • Megértik a személyes energiák lényegét (egyensúlyt és energiaszintet befolyásoló tényezők).
  • Megismerik a fizikai, érzelmi, intellektuális és spirituális energia sajátosságait.
  • Megértik saját energiaszintjük hatását önmaguk és mások teljesítményére.
  • Elsajátítják, hogyan vezessenek be produktív szokásokat mindennapi életükbe energiaszintjük, rezilienciájuk és vezetői hatásuk emelésére.
7. SAJÁT ÚT
Tartalmi elemek
  • Én mint vezető áttekintés és témafeladat
  • A 360°-os személyes visszajelzés elemzése
  • Személyes vezetői jövőkép
  • Személyes vezetői értékek
  • Személyes fejlesztési terv
  • Én mint vezető projektfeladat

A műhely végére a vezetők...
  • Megértik a folyamatos önfejlesztés lehetőségeit.
  • Megismerik az önfejlesztés elérhető eszközeit.
  • Felismerésre jutnak a személyes kiválóság elemzése kapcsán, amit önfejlesztési modellek segítségével végeznek el.
  • Megértik személyes erősségeiket és fejlesztendő területeiket a vezetés minden dimenziójában.
  • Új felismeréseikkel frissítik személyes fejlesztési tervüket.
+1 TOVÁBBLÉPÉS
Tartalmi elemek
  • A program anyagának áttekintése
  • A vezetés hét dimenziója
  • Élethosszig tartó tanulás és fenntartható fejlődés
  • Vezetői közösség – Továbblépés
  • Személyes erősségek, fejlesztési prioritások és támogatás
  • Más vezetők fejlesztése
  • A vezetői csapat megünneplése

A műhely végére a vezetők...
  • Összegzik a teljes program során elért fejlődésüket, tanulságaikat.
  • Megünneplik a programban a közösen bejárt fejlődési utat, elért eredményeket.
  • Elköteleződnek a vezetésfejlesztés mint élethosszig tartó tanulás iránt.
  • Áttekintik személyes fejlesztési terveik keretén belül megvalósított cselekvési terveiket.
  • Megtervezik a vezetők fejlesztésének következő lépéseit.
Programjaink jellemzői