A kihívás
Vezetői csapatok hatásfoka, teljesítménye gyakran elmarad az azt alkotó vezetők egyéni képesség szintjétől. Az egyéni vezetői készségeket fejlesztő tréningek hatása a vezetői team teljesítőképességére rendkívül korlátos.
A hatékonyabb szervezeti működésre, jelentős üzleti teljesítmény növelésre irányuló kezdeményezések olyan magasabb fokú összhangot követelnek az egész teamtől, ami legtöbbször valójában nincs meg.
A hatékonyabb szervezeti működésre, jelentős üzleti teljesítmény növelésre irányuló kezdeményezések olyan magasabb fokú összhangot követelnek az egész teamtől, ami legtöbbször valójában nincs meg.
A megoldás – hogyan dolgozunk együtt?
7Steps® vezetésfejlesztési program összesen 9 darab, egyenként 4 órás vezetői műhelyből áll.
A team coach által vezetett alkalmakon a vezetők feldolgozzák a vezetés dimenzióiban elérhető és számukra releváns ismeretanyagot, adaptálják ezeket a saját helyzetükre, és cselekvési programot dolgoznak ki rá.
A 2. alkalomtól minden műhelyt az előzőekben vállalt cselekvések áttekintésével, a sikerek, elakadások feldolgozásával kezdünk.
A team coach által vezetett alkalmakon a vezetők feldolgozzák a vezetés dimenzióiban elérhető és számukra releváns ismeretanyagot, adaptálják ezeket a saját helyzetükre, és cselekvési programot dolgoznak ki rá.
A 2. alkalomtól minden műhelyt az előzőekben vállalt cselekvések áttekintésével, a sikerek, elakadások feldolgozásával kezdünk.
A 7Steps® vezetésfejlesztési program olyan szervezetekben illetve csapatokban hozza létre a legátütőbb sikereket, ahol a vezetők hatékonyabb működés, jobb üzleti teljesítmény elérésére és tartós változások bevezetésére törekszenek.
Így éri el a szervezetben nemcsak a kézzelfogható eredmények megvalósítását, hanem a vezetési képesség teljeskörű fejlődését is.
Így éri el a szervezetben nemcsak a kézzelfogható eredmények megvalósítását, hanem a vezetési képesség teljeskörű fejlődését is.
A 7Steps® vezetésfejlesztési program felépítése

A módszertan – vezetésfejlesztés 7 lépésben
A 7+2 (a tartalmi 7 lépésen túl egy "Lépésindító" és egy "Továbblépés" című, keretező) alkalomból álló program a hatását – más vezetési kezdeményezésektől eltérően – kiegyensúlyozottan fejti ki az összes vezetői dimenzióban, az ismeretek, a hozzáállás és a cselekvés szintjein.

Az adott témához kapcsolódó tudás, ismeretanyag:
Mi a rendelkezésünkre álló tudás, és hogyan tudjuk ezt értelmezni a saját valóságunkban?

A témával kapcsolatos érzelmi, szemléleti viszonyulások:
Milyen érzésekkel, hogyan viszonyulok ahhoz, amit az ismeretek tükröznek, és a jelen helyzetben mire van szüksége most a szervezetnek?

A gyakorlati alkalmazás, megvalósítás:
Mit kell tennünk, hogy ezen a területen sikerre vezessük a csapatunkat, és hogyan vezessük be az áttörést meghozó változásokat?
A vezetésfejlesztés tartalma – a vezetési dimenziók mentén
0. LÉPÉSINDÍTÓ
Tartalmi elemek
A műhely végére a vezetők...
- Személyes vezetői pálya és történet
- Vezetéselmélet áttekintése
- A programsorozat áttekintése
- A vezetői csapat kohéziója (Lencioni)
- Személyes vezetői ambíció
- Vállalások, projektfeladatok ismertetése (360°-os értékelés - opcionális)
- Személyes fejlesztési terv
A műhely végére a vezetők...
- Megértik a programsorozat menetét, a három kompetencia terület és a hét vezetési dimenzió lényegét
- Megértik korunk irányadó vezetéselméleteinek különböző aspektusait
- Kialakítják a vezetéssel kapcsolatos közös nézőpontot és nyelvet
- Elköteleződnek a vezetői csapaton belüli közös munka és fejlődés iránt
- Megvizsgálják saját vezetési gyakorlatukat
- Szembenéznek a vezetés választásával
- Felkészülnek a Trialogue® felmérésre
- Elkezdik személyes fejlesztési tervüket.
1. JÖVŐKÉP
Tartalmi elemek
A műhely végére a vezetők...
- Jövőkép feladat
- Küldetés, jövőkép, stratégia – elmélet áttekintés
- Vezetők feladatai a jövőképpel kapcsolatban
- A jövőkép ereje
- Trialogue® felmérés és értelmezés
- Személyes fejlesztési terv
- Jövőkép projektfeladat
A műhely végére a vezetők...
- Értelmezik a Trialogue® felmérés eredményeit
- Megértik a jövőkép és stratégia elméleti hátterét.
- Megértik a kapcsolatot saját szervezetük küldetése, értékei, jövőképe és stratégiája között.
- Feltárják elkötelezettségüket a szervezet jövőképéhez, értékeihez és küldetéséhez.
- Megértik a jövőkép tömör és inspiráló megfogalmazásának szükségességét.
- Megértik a jövőkép és stratégia konzisztens képviseletének a jelentőségét.
- Megismerik a hatásos jövőkép és stratégia jellemzőit
2. ÉRINTETTEK
Tartalmi elemek
A műhely végére a vezetők...
- Érintetti közösségek témafeladat
- Közösség elmélet áttekintése
- Közösségi kultúra
- Befolyásunk körei
- Szolgáló vezetés, követői hozzájárulás a közösségben
- (A 360°-os értékelés válaszadói)
- Személyes fejlesztési terv
- Közösség projektfeladat
A műhely végére a vezetők...
- Megértik a közösségek lényegét és jelentőségét.
- Megértik a közösségi kultúra, az érdekkörök és a diverzitás koncepcióit.
- Megértik a közösségek rájuk gyakorolt befolyásának értékét.
- Megértik a közösségépítés jelentőségét.
- Tudják, hogyan kell sikeres közösségeket építeni.
- Képesek az egyes érdekelt közösségekben elhelyezni magukat.
- Elköteleződnek saját szervezetük közösségeinek, fejlesztésére és mozgósítására
- Átlátják az irányítási struktúrák jelentőségét.
3. MOZGÓSÍTÁS
Tartalmi elemek
A műhely végére a vezetők...
- Változásvezetés – bevonás és mozgósítás témafeladat
- Összhangteremtés változásokban elmélet áttekintése
- Szervezet mozgósítása
- Összhangteremtés: kötelezően elvégzendő feladatok
- Személyes fejlesztési terv
- Szervezeti mozgósítás projektfeladat
A műhely végére a vezetők...
- Megértik a szervezeti működés kézzelfogható és nem kézzelfogható tényezőit.
- Megértik az ismeret- és a hozzáállás fókuszú összhangteremtés közötti választás lényegét.
- Tudják, hogyan mozgósítsák a szervezet energiáit eredmények elérésére.
- Megértik a kétirányú kommunikáció jelentőségét a hatékony szervezeti összhangteremtés során.
- Képesek fenntartható összhangteremtő mechanizmusokat kiépíteni.
4. CSAPATOK
Tartalmi elemek
.
.
.
A műhely végére a vezetők...
- Csapatok témafeladat
- Csapatok téma elméleti áttekintése
- Csapatok építése
- Csapatmunka
- Csapatok szükségletei
- Személyes fejlesztési terv
- Csapatok projektfeladat
.
.
.
A műhely végére a vezetők...
- Megértik a csapatok szerepét és jellemzőit
- Megértik a csapatfejlődés törvényszerűségeit
- Megtudják, hogyan ismerik fel a csapatműködés rendellenességeit, és ezek vezetői orvoslását
- Megismerik a csapatok által előállított értéket
- Felismerik a csapatfejlesztés értékét
- Képesek érzékenyen alakítani a csapatokra gyakorolt személyes hatásukat
- Képesek lesznek a produktív csapatviselkedés terén példát mutatni.
5. FEJLESZTÉS
Tartalmi elemek
A műhely végére a vezetők...
- Munkatársak fejlesztése témafeladat
- Emberek fejlesztése elméleti áttekintés
- A fejlesztő vezető
- (Felkészülés a 360°-os visszajelzésre)
- Személyes fejlesztési terv
- Fejlesztési projektfeladat
A műhely végére a vezetők...
- Megértik, mit lehet elérni emberek fejlődésének felgyorsítása terén.
- Megértik, hogyan tanulnak a felnőttek.
- Képesek különbséget tenni coaching és mentorálás között, és dönteni arról, hogy melyik eszközt használják.
- Megértik a fejlesztő kapcsolatok alapjául szolgáló bizalom és tisztelet jelentőségét.
- Képesek az adott helyzetnek megfelelő fejlesztési eszközt (pl. visszajelzést, coachingot) alkalmazni.
- Példát mutatnak a folyamatos önfejlesztés terén.
6. ENERGIA
Tartalmi elemek
- Személyes energia és hatékonyság témafeladat
- Vezetői reziliencia
- Energia a hatásgyakorlásban
- (Felkészülés a 360°-os visszajelzésre)
- Személyes fejlesztési terv
- Személyes energia projektfeladat
- Megértik a személyes energiák lényegét (egyensúlyt és energiaszintet befolyásoló tényezők).
- Megismerik a fizikai, érzelmi, intellektuális és spirituális energia sajátosságait.
- Megértik saját energiaszintjük hatását önmaguk és mások teljesítményére.
- Elsajátítják, hogyan vezessenek be produktív szokásokat mindennapi életükbe energiaszintjük, rezilienciájuk és vezetői hatásuk emelésére.
7. SAJÁT ÚT
Tartalmi elemek
A műhely végére a vezetők...
- Én mint vezető áttekintés és témafeladat
- A 360°-os személyes visszajelzés elemzése
- Személyes vezetői jövőkép
- Személyes vezetői értékek
- Személyes fejlesztési terv
- Én mint vezető projektfeladat
A műhely végére a vezetők...
- Megértik a folyamatos önfejlesztés lehetőségeit.
- Megismerik az önfejlesztés elérhető eszközeit.
- Felismerésre jutnak a személyes kiválóság elemzése kapcsán, amit önfejlesztési modellek segítségével végeznek el.
- Megértik személyes erősségeiket és fejlesztendő területeiket a vezetés minden dimenziójában.
- Új felismeréseikkel frissítik személyes fejlesztési tervüket.
+1 TOVÁBBLÉPÉS
Tartalmi elemek
A műhely végére a vezetők...
- A program anyagának áttekintése
- A vezetés hét dimenziója
- Élethosszig tartó tanulás és fenntartható fejlődés
- Vezetői közösség – Továbblépés
- Személyes erősségek, fejlesztési prioritások és támogatás
- Más vezetők fejlesztése
- A vezetői csapat megünneplése
A műhely végére a vezetők...
- Összegzik a teljes program során elért fejlődésüket, tanulságaikat.
- Megünneplik a programban a közösen bejárt fejlődési utat, elért eredményeket.
- Elköteleződnek a vezetésfejlesztés mint élethosszig tartó tanulás iránt.
- Áttekintik személyes fejlesztési terveik keretén belül megvalósított cselekvési terveiket.
- Megtervezik a vezetők fejlesztésének következő lépéseit.